Cum sa ai o viata echilibrata!

Cele 3 secrete ale oamenilor bogati,
 care nu se invata la scoala

 

In urma experientei mele din ultima perioada, cand am avut de facut multe activitati si in derulare multe proiecte, toate urgent si importante, am studiat ce fac mentorii mei si oamenii bogati si cum gestioneaza ei aceste situatii. Astfel, va redau mai jos cateva mici trucuri pe care le-am implementat in cazul meu si au functionat cu succes.

 

1. Fa-ti un To Stop List

La scoala ne invata sa ne facem „To DO list”, si ne antreneaza sa o facem cu celebrele teme pentru acasa. Ulterior mergem la cursuri si traininguri de dezvoltare personala, invatam sa creem liste cu obiective, taskuri si activitati.  Acest lucru poate sa fie unul pozitiv, atata timp cat poti sa prioritizezi si sa selectezi ce este important. Doar important si nu urgent!

 

Poti sa faci orice, insa nu poti face totul”.

 

Recomand sa nu mai faci lucrurile care nu sunt importante pentru tine sau viata ta!

Si o sa va dau un exemplu personal:  am renuntat la televizor, acesta este pentru mine un lucru care nu numai ca nu este important, dar este si distructiv, ma defocuseaza de la gandurile si actiunile mele si imi umple mintea cu informatii negative. Si nici macar pe posturi gen Descovery nu mai stau, pentru ca tot mai intalnesc o reclama in drumul spre acest post. Practic, de 5-6 ani mi-a devenit un mod de viata – fara TV si nici nu simt nevoia sa vad ceva. Un alt exemplu in cazul meu, nu mai stau pe Facebook cate 2ore/zi, am redus la cateva minute si nici macar zilnic;

In acest caz, eu utilizez Principiul lui Pareto, care spune ca – 80% din activitati genereaza 20% rezultate si 20 % din activitati genereaza 80 % din rezultate.

Poti folosi strategia atat in viata personala cat si in activitatea profesionala, este aplicabila oriunde.

Oamenii bogati, caci despre ei este vorba in acest articol, se gandesc foarte bine ce anume le place sa faca si cum pot face bani din aceste activitati. Apoi, elimina din lista lor de activitati tot ce nu le place si se dedica trup si suflet dezvoltarii abilitatilor care le fac placere si ii reprezinta.

In acest fel, ei se mentin prosperi in sens financiar, ajung sa fie bine platiti pentru ce fac cu pasiune, iar in sens mai larg, se bucura de timpul liber pe care refuza sa si-l ocupe cu activitati la care nu se pricep.

Asadar, gandeste-te ce activitati ar trebui sa tai de pe lista si redu la minimum numarul de „taskuri” zilnice, iar pe cele cateva care iti raman pe lista, fa-le temeinic!

 

Gandeste-te si tu, in cazul tau: 5 lucruri sau activitati la care sa renunti din agenda de maine, noteazti 5 lucruri la care ar trebui sa renunti de maine sau chiar de azi sau 5 actvitati care sa fie trecute pe lista de To stop list.

 

 

2. Fa-ti o „armata” – Networkingul tau

Imediat ce ai redus lista de activitati, apare o noua provocare – cui delegi activitatile care nu iti plac? Si lucrurile sunt destul de simple daca te pricepi la networking.

Oamenii bogati sunt foarte buni networkeri, o fac cu succes si implicit cunosc in cercul lor de prieteni destui oameni care ii pot ajuta sau care le pot recomanda persoane pricepute sa faca exact ce vor ei sa delege.

Daca nu te pricepi la networking, atunci invata cat mai repede cum se face, pentru ca este exact abilitatea lipsa care sta in calea prosperitatii tale!

Cand ai oameni potriviti si de incredere in jurul tau, viata devine mult mai usoara!

Mergi la evenimente, socializeaza, creaza relatii de calitate si vino la Clubul de Networking!

Si ca sa vin si aici cu un exemplu personal, eu fac networking in general, la orice eveniment si in orice situatie, insa de cand merg la Clubul de Networking s-a produs o schimbare pozitiva in viata mea, am cunoscut oameni de calitate cu care am relatii foarte frumoase, am incheiat tranzactii bune si am parte de multe oportunitati.

 

 

3. Gandeste in stil mare si vaneaza prazi mari

La fel ca un vanator cu experienta, cauta adevaratele trofee!  Nu te lasa amagit de oportunitati ce se dovedesc ulterior piste false.  Si aici lista „to stop” e mai buna decat lista „to do”, dar din alta perspectiva.

Asa cum afirma si miliardarul Warren Buffett, unul dintre secretele reusitei sale este faptul ca atunci cand analizeaza oportunitati spune mult mai des NU decat DA.

Dar ca sa poti face asta, e necesar sa iti faci timp ca sa reactionezi eficient cand apar oportunitati mari si sa ai in jurul tau o echipa care preia cu eleganta proiecte noi si mari.

 

Acesti trei piloni reprezinta doar o mica parte din harta succesului, pe care oamenii bogati o folosesc mereu si pe care recomand sa o cunosti si tu in amanunt.

Incepe cu acesti mici pasi si vei vedea reultate, vei vedea cum viata ta se imbunatateste, atat cea profesionala cat si cea personala!

 

Iti doresc mult Succes Personal!

Florentina Lungu

 

PinterestShare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>